Hello from UK + Sloveina

Neue User können sich hier vorstellen.
Antworten
p in phcas
Neuer Benutzer
Beiträge: 3
Registriert: Sa 11. Sep 2021, 07:54

Hello from UK + Sloveina

Beitrag von p in phcas »

Hello type 53 owners. I'm a Brit now living in Slovenia with my UK Mk2 Scala here with me. I have homologated my UK car to Slovenian requirements and now driving with SLO plates. I haven't seen any other Sciroccos on the roads here at all.

I am a member of the UK Scirocco register but looking for contacts in this part of the world. Keeping my Scala on the road is important and it is becoming more difficult to find parts and sympathetic mechanics to work without OBD and computers. Any information about parts suppliers etc will be very welcome, especially if there's easy shipping to Slovenia.

Looking forward to catching up with the knowledge and people on this forum.
p in phcas
Neuer Benutzer
Beiträge: 3
Registriert: Sa 11. Sep 2021, 07:54

Re: Hello from UK + Sloveina

Beitrag von p in phcas »

From Google translate

Hallo Typ 53 Besitzer. Ich bin Brite und lebe jetzt in Slowenien mit meiner UK Mk2 Scala hier bei mir. Ich habe mein britisches Auto nach slowenischen Anforderungen homologiert und fahre jetzt mit SLO-Kennzeichen. Ich habe hier überhaupt keine anderen Sciroccos auf den Straßen gesehen.

Ich bin Mitglied des britischen Scirocco-Registers, suche aber nach Kontakten in diesem Teil der Welt. Es ist wichtig, meinen Scala auf der Straße zu halten und es wird immer schwieriger, Teile und sympathische Mechaniker zu finden, die ohne OBD und Computer funktionieren. Alle Informationen über Teilelieferanten usw. sind sehr willkommen, insbesondere wenn der Versand nach Slowenien problemlos möglich ist.

Ich freue mich darauf, das Wissen und die Leute in diesem Forum nachzuholen.
Benutzeravatar
Stephan
Beiträge: 12469
Registriert: Fr 1. Okt 1999, 20:17
Wohnort: Braunschweig

Re: Hello from UK + Sloveina

Beitrag von Stephan »

Happy Welcome.
MfG,
Stephan


Beim Beschleunigen müssen die Tränen der Ergriffenheit waagerecht vom Auge zum Ohr verlaufen...
(Walter Röhrl)
Benutzeravatar
christian_scirocco2
Erfahrener Nutzer
Beiträge: 6672
Registriert: So 28. Nov 2004, 13:28
Wohnort: Münster

Re: Hello from UK + Sloveina

Beitrag von christian_scirocco2 »

Hi,
welcome to the Sciroccoforum! I guess that there are only a few rocco drivers in slovenia. A good Homepage for parts is daparto.de . Lists differnets sellers for the parts, many are shipping international.

Best regards Christian
p in phcas
Neuer Benutzer
Beiträge: 3
Registriert: Sa 11. Sep 2021, 07:54

Re: Hello from UK + Sloveina

Beitrag von p in phcas »

christian_scirocco2 hat geschrieben: So 12. Sep 2021, 16:55 Hi,
welcome to the Sciroccoforum! I guess that there are only a few rocco drivers in slovenia. A good Homepage for parts is daparto.de . Lists differnets sellers for the parts, many are shipping international.

Best regards Christian
I have never seen another on the road here. I did find someone that had a spare bonnet after mine was eaten by tin worm.
Antworten